De uitstraling, ligging en inrichting van een zorginstelling kunnen het leveren van patiëntgerichte zorg zowel positief als negatief beïnvloeden. Vergelijk maar eens een ziekenhuis waar u niet in de buurt kunt parkeren en veel parkeergeld moet betalen met een locatie waar u de auto gratis en voor de deur kunt neerzetten. Of wat dacht u van een kille ontvangsthal zonder bewegwijzering tegenover een ruimte waar u door een gastvrouw die u persoonlijk de weg wijst wordt ontvangen en waar alleen door het kleurgebruik al een warme, geborgen sfeer hangt? Patiëntgerichte zorg in dit soort praktische zaken implementeren maakt de stap om in die benadering van de patiënt mee te gaan voor de hele zorginstelling vele malen makkelijker.
Gaat u een nieuwe zorginstelling bouwen/openen? Dames met Zorg! denkt tijdens bouwvergaderingen graag mee over manieren waarop de patiënt al in de basis centraal kan worden gezet.
Wilt u op uw huidige locatie het verschil maken? Dames met Zorg! maakt voor u inzichtelijk hoe u patiëntgerichte zorg in praktische zin kunt doorvoeren. We adviseren voorafgaand aan en tijdens verbouwingen en/of bespreken de mogelijkheden met een binnenhuisarchitect.