Patient Journey

‘Op de momenten van waarheid maakt u het verschil

Om de patiënt centraal te kunnen zetten, is het van essentieel belang dat u weet welke weg hij of zij voorafgaand aan, tijdens en na een bezoek aan uw zorginstelling aflegt; de zogenaamde ‘patient journey’. Het is daarbij belangrijk om te onthouden dat elke patiënt uniek is en dat dus geen weg hetzelfde is. Toch zijn er ook veel overeenkomsten te vinden.

Een patient journey bestaat altijd uit twee facetten: de fysieke contactmomenten tussen patiënt en zorgverlener en de verwachting en beleving van de patiënt rondom deze contactmomenten; de momenten van waarheid.

De momenten van waarheid bieden kansen om u als zorginstelling in positieve zin te onderscheiden. Denk daarbij aan de behulpzaamheid van de telefoniste, of een patiënt zich wel of niet gehoord voelt en hoe de overdracht tussen verschillende zorgverleners verloopt, maar ook praktische zaken als informatievoorziening online, kwaliteit van de koffie en parkeerfaciliteiten. Door juist op dit soort momenten de (onbewuste) verwachtingen te overtreffen, creëert u loyale patiënten én blije medewerkers.

Dames met Zorg! brengt graag de patient journey van uw patiënten in kaart, zodat inzichtelijk wordt wat de momenten van waarheid voor uw zorginstelling zijn. Ook geven wij advies over manieren waarop u met die kennis daadwerkelijk het verschil kunt maken. Indien gewenst begeleiden wij tevens de implementatie van deze adviezen.

Wilt u weten wat de momenten van waarheid voor uw zorginstelling zijn?

Neem voor meer informatie geheel vrijblijvend contact met ons op.